Tiderna förändras
Även för en trotjänare till logotyp kan det behövas en uppfräschning för att sticka ut i dagens mediabrus.
Det är normalt att en logotyp som har hängt med ett tag kanske inte längre har samma attraktionskraft som tidigare, men ge inte upp, det finns lösningar på problemet.
Man kan till exempel göra underverk med rätt färgval och rätt typsnitt.
Vad säger logotypen?
Ibland behöver man justera formspråket och kanske lägga till eller ta bort olika logoelement för att logotypen skall förmedla rätt budskap.
3D är ”inne”
Många företag använder sig av simulerad 3D eller skuggor för att ge loggan ett modernare utseende. En logotyp som produceras i äkta 3D-format (som bilden nedan) har fördelen att man kan gestalta den från olika vinklar och perspektiv, ändra material och belysning samt för att skapa animationer.
Rörliga bilder säger mer
Animationer, vare sig det rör sig om 2D eller 3D format, är ett utmärkt sätt att väcka lite extra uppmärksamhet.
Nästa steg är såklart animationer och videos i full 3D, vilket öppnar stora (och spektakulära) möjligheter att profilera företaget och att nå ut med önskat budskap.